رواية عشق بلا حدود الفصل السادس عشر 16 بقلم عائشة الكيلاني


 رواية عشق بلا حدود الفصل السادس عشر 16 بقلم عائشة الكيلاني


ادهم:ـ انتي كدابة مراتي الزاي و انا مش متجوز 

عائشة جريت تنادي للدكتور 

الدكتور خرجهم كلهم فحص ادهم و بعدين خرج 

الام:ـ مالو يا دكتور هو. كويس 

الدكتور:ـ للاسف فقد الذاكرة 

عائشة رجعت لوراء بصدمة مش عارفه تقول اي 

الام:ـ طب ممكن نشوفو 

الدكتور بمكر:ـ للاسف هو مش فاكر حد الا الاستاذ مصطفى الباقي كله مش موجود 

الجميع استغرب 

ميرنا بذكاء:ـ رصاصة جانب قلبه تخلي يفقد الذاكرة سبحان الله تو تو 






الدكتور بتوتر:ـ احم قدره كدا يا انسه قدره نقول لا يعنى يفقد الذاكرة احسن ما يفضل في الغيبوبة حمدالله على سلامته 

ميرنا و مصطفى لبعض و ضحكوا 

ميرنا:ـ انتوا عايلة مسخرة ههه 

مصطفى:ـ هالله هالله الدكتورة ميرنا بتضحك 

ميرنا:ـ حد قالك اني كايئبة ولا اي و بعدين هو اخوك عمل كدا ليه هو فاكر كدا انا محدش يقدر يكشفو على فكرة انا ممكن اروح اقول لعائشة بس علشان هو تعبان هعمل نفسي مش واخدة بالي 

مصطفى:ـ انا رايح لادهم 

مصطفى دخل لادهم و قعد جانبه:ـ حمدالله على السلامه ي كبير كدا تغضنا عليك و كمان فاقد الذاكرة 

ادهم:ـ انت صدقت ولا اي انا قولت للدكتور يقولهم الكلام دا علشان افصل دماغي و امي و عصام بيه يشربو شوية و يشوفو نتيجة الى عملوا فينا زمان لدرجة أنك مريض نفسي انت فاكرك انى مش عارف انا عارف من زمان و كنت متفق مع الدكتور بس فشل في علاجك. انا كمان كنت مريض نفسي و خفيت على ايد عائشة 

مصطفى:ـ بس هيجي وقت و هتعرف و برضو هطلاقها لانها مش هتستحمل انها تكمل بعد الى حصل 

ادهم رجع راسه و قال بالم:ـ هعمل الى هقدر عليه هحاول ارجعها مصطفى انا عارف ان هيكون كل حاجة عليك بس معلش لازم اعمل كدا تانى حاجة 

مصطفى قام بغضب:ـ معقول هتخليها تعيش معانا انت كدا اتجننت رسمي 

ادهم:ـ مستحيل بس لازم يعرف اننا عارفين بكل مصايبو و انو عنده بنت بسبب مصايبو امي لو عرفت ممكن تروح فيها ف يطلاقها بهدوء ياما نقول لى هاندا هانم و تاني حاجة نرجع حق امي 

مصطفى:ـ و طبعا انا الى هعمل كدا 

ادهم:ـ افوق بس و ننعلب نعلب لحد ما تزهق نسرين اخبارها اي 

مصطفى:ـ سمعت انها متعلمة الادب بس لسه مش قادر استنا الحكم 

ادهم:ـ هانت يا مصطفى 

مصطفى قام:ـ طب هخرج انا و انت ارتاح شوية 

مصطفى خرج و عائشة دخلت بصت عليه و قالت بتوتر 

عائشة:ـ هو انت مش فاكرني بجد يا ادهم 

ادهم:ـ للاسف مش فاكرك انتي قريبتي يعني مفيش غير كدا لانى مش متجوز 

عائشة قربت منه مسكت ايده حطيتها على بطنها ادهم بص ليها بدهشة و بعد ايده بهدوء 

ادهم:ـ دا اي الى عملتيه دا 

عائشة بثبت:ـ اااانت طول ع مفيش فايده فيك مش هتتغير معقول محستش معقول مش حاسس انا شيلة ابنك جوايا يا ادهم بس انا بكلم مين اصلا . تمام اخر مرة تشوف وشي ثاني تمام 

هاندا دخلت:ـ معقول مش عارف بنت خالتك يا ادهم عائشة قاعدة معانا لان خالتك و جوزها مسافرين و هى هنا علشان شغلها معقول نسيت دى و انا امك يمكن مش فاكرني بس اكيد مش هكدب عليك حمدالله على سلامتك يلا يا عائشة 





خرجت هاندا و عائشة هاندا حضنت عائشة الى التعب ظهر عليها و كل واحدة منهم بتبكي في صمت 

"بعد اسبوع ادهم خرج من المستشفى" 

في اوضة ادهم 

عائشة مسكة ألبوم صور ليهم:ـ كان شكلنا حلو اوي 

ادهم:ـ هو انا كنت قريب منك ليه و الزاي تسمحي لحد غريب يمسكك كدا حتي لو ابن خالتك 

عائشة بسخرية:ـ اصلنا مشيينا مع بعض 

ادهم مسك ايديها جامد و بص ليها بصة رعبتها عائشة سحبت ايديها و جريت و هى بتمنع دموعها 

ادهم:ـ غبي فاكر انك بتصلح و انت بضيعها منك للمرة الثانية غبي اعمل اي دلوقتي اعمل اي 

بليل كان الكل نايم 

"في اوضة عائشة " 

كانت بتهز راسها يمين ويسار بخوف و تعب و باين الخوف عليها 

عائشة:ـ لا لا ااااااع 

ادهم بقلق:ـ عائشة اهدي يا حبيبتي انتي كويسة 

عائشة مش مركزة و بتتكلم بخوف:ـ ابني ابني نسرين عايزة تاتل.و هى قالت كدا 

ادهم حضنها و بيملس على شعرها بحنان و حب:ـ اهدي يا حبيبتي انا معاكي محدش يقدر يجي جانب ابننا طول ما انا عايش اهدي 

عائشة مسكت فيه تانى غمضت عيونها براحة و فتحتهم تانى 

ادهم رجع شعرها لوراء و قال بندم:ـ انا اسف يا حبيبي 

عائشة مش مركزة:ـ اسف على اي 

ادهم :ـ لازم تعرفي اني بحبك اوى 

ادهم بعدها عنه و حاوط خصرها و قبلها بشوق و حب عائشة بعدته عنها 

عائشة:ـ هو انت الزاي مش فاكر حاجة و عملت الى عملتو دا معقول بتستهل اصلا مستحيل واحد يخد رصاص..ة جانب قلبه و يفقد الذاكرة 

البس يا ادهم يا تري ادهم هيعمل أي 


عشق بلا حدود 

عائشة الكيلاني


            الفصل السابع عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا   

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×